Deklaracja dostępności

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.mopr.gda.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego www.mopr.gda.pl.

Data publikacji strony internetowej: 16 maja 2016 r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 21 grudnia 2018 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niedostępne treści 

Niezgodność z załącznikiem

Treści mogą być częściowo niezgodne ze stanowiącymi załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1 w zakresie postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i kompatybilności.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono 10 lutego 2020 r. Oświadczenie zostało poddane przeglądowi 26 lutego 2025 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiszowe

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku

K. Leczkowa 1A, 80-432 Gdańsk

tel.: 58 342 31 50

fax.: 58 342 31 51

e-mail: mopr@gdansk.gda.pl

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Jakubem Zaboklickim, koordynatorem ds. dostępności w MOPR Gdańsk, e-mail: jakub.zaboklicki@gdansk.gda.pl, tel.: 58 342 31 40. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, np. odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby je zgłaszającej, wskazanie strony internetowej oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich – strona internetowa RPO: brpo.gov.pl (link przekierowuje na stronę internetową RPO).

Dostępność architektoniczna 

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku, ul. Konrada Leczkowa 1A, 80-432 Gdańsk.

Do budynku prowadzi wejście od al. Gen. Hallera, przy którym znajduje się pochylnia dostosowana dla wózków inwalidzkich. Budynek jest niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Punkt informacyjny oraz kancelaria Ośrodka znajdują się na parterze. Dalsze przejście zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka, przez które może przejechać osoba na wózku. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek, co umożliwia funkcjonująca winda. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze, w korytarzu na prawo od punktu informacyjnego. Do budynku przynależy parking zamknięty, z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Stopnie i szklane drzwi są oznaczone taśmami kontrastowymi. 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Ośrodek umożliwia komunikację przez tłumacza języka migowego – pracownika Ośrodka wpisanego do rejestru tłumaczy języka migowego prowadzonego przez Wojewodę Pomorskiego oraz przez tłumacza on-line. Ośrodek dysponuje ogólnodostępnym adresem poczty elektronicznej mopr@gdansk.gda.pl. Każdy pracownik ma także swoją skrzynkę mailową. Wiadomość można przesłać również poprzez Facebook Messenger, formularz kontaktowy na stronie mopr.gda.pl oraz za pomocą SMS i MMS na służbowe telefony pracowników. Kontakt SMS z inicjatywy interesariusza jest również możliwy poprzez numer telefonu Gdańskiego Centrum Kontaktu oraz numer telefonu komórkowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej. Komunikację audiowizualną umożliwia Microsoft Teams i Facebook Messenger. W Ośrodku jest pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Od ulicy Hallera do wejścia głównego prowadzi system TOTUPOINT.