Do gdańskiego MOPR-u wpływa tygodniowo kilka zgłoszeń o osobach doświadczających bezdomności, przebywających w miejscach niemieszkalnych. Wszystkie sygnały są sprawdzane, a potrzebujący człowiek otrzymuje kompleksową ofertę wsparcia.
– Niezmiennie dziękujemy gdańszczankom i gdańszczanom oraz turystom za sygnały o osobach w kryzysie bezdomności, które potrzebują pomocy – mówi Robert Klimczak, kierownik Samodzielnego Referatu Reintegracji Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. – Dziękujemy za tę wrażliwość i za uważność. Również latem prowadzimy intensywne działania w mieście i docieramy do potrzebujących z pełną ofertą wsparcia. Proponujemy między innymi schronienie, pomoc żywnościową, rzeczową, finansową, specjalistyczną czy po prostu higieniczną lub sanitarną. I cieszymy się, jeśli potrzebujący ją przyjmie. Do osób w kryzysie bezdomności docierają też streetworkerzy Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta, nasze działania wspiera Straż Miejska i Policja. Skutecznie współpracujemy przez cały rok.
Reaguj – dzwoniąc do służb lub używając lokalizatora Arrels
Przypominamy, że zgłoszenia o osobach doświadczających bezdomności trzeba kierować do: Samodzielnego Referatu Reintegracji MOPR przy ul. Wolności 16 w Gdańsku, tel.: 58/522 38 20 (pon., wt. i czw. w godz. 7:30 do 15:30, śr. w godz. 8:00 do 17:00, pt. w godz. 7:30 do 14:30), także do Straży Miejskiej w Gdańsku tel.: 986 lub Policji tel.: 112 (w przypadkach interwencyjnych).
Można również poinformować streetworkerów o lokalizacji osób w kryzysie bezdomności, posługując się darmową aplikacją Arrels. Jest prosta w obsłudze. Wystarczy ją pobrać np. „ze sklepu” w smartfonie i zastosować – klikając wg wskazań. Wówczas streetworker TPBA błyskawicznie otrzyma wiadomość m.in. o lokalizacji, liczbie i płci potrzebujących osób. Dzięki temu łatwiej do nich dotrze z ofertą wsparcia. Dodajmy, że aplikacja działa w Gdańsku od lipca 2018 roku.
Aplikacja do pobrania na telefony z systemem Android
Aplikacja do pobrania na telefony z systemem IOS
Aplikacja Arrels jest prosta w obsłudze, ułatwia dotarcie do potrzebującego/fot. Jerzy Pinkas, www.gdansk.pl